Umiranje trgovin v centru Ljubljane

..in mestnih središčih nasploh.

Verjetno po vseh mestih opažate rast velikih nakupovalnih centrov na robu mest. Ti centri pravzaprav ne nudijo nič novega, kar ni bilo že prej na voljo v manjšem obsegu v mestnem središču, ki pa je zaradi omejenega parkirnega prostora manj zanimivo za nakupovalce z avtomobili. Tako so začeli rasti nakupovalni centri na periferiji, v središču Ljubljane pa velike trgovine umirajo ena za drugo, npr. Metalka, Supermarket, Astra, Centromerkur in mnoge manjše. In glavni problem je ravno v dostopu z avtomobilom ali pa v tem, da smo Ljubljančani preveč vezani na svoje avtomobile. Če bi se Ljubljančani vozili več s kolesom , trgovine v centru mesta ne bi imele težav s parkirnim prostorom za avtomobile in bi tudi trgovine imele precej več nakupovalcev.

106_0650

Kot dokaz  kako kolesarji vplivajo na promet trgovin , si lahko tule preberete na primeru Copenhagna, kjer so ugotovili celo, da kolesarji zapravijo več v primerjavi z avtomobilisti (najbrž sploh ne posedujejo avtomobila in imajo zato bistveno več prostih financ za druge nakupe..).

Še posebej pomembni so kolesarji in pešci v primeru zaprtih mestnih središč. Verjetno bi bilo zaprtje večjega dela ljubljanskega centra precej boleče za tamkajšnje trgovine in lokale, kar pa še vedno ne pomeni, da tak ukrep ni dober za samo mesto. Le združiti bi ga bilo potrebno s promocijo manjše uporabe avtomobilov in posledično več javnih prevoznih sredstev in kolesarjenja.

Kolesarjenje je tako dobro tudi za gospodarski razvoj mestnih središč in v splošno dobrobit mesta in njegovih prebivalcev.

Komentiraj