Kje je pa Slovenija ?!

Naletel sem na zanimiv avtrijski članek o prekolesarjenih kilometrih na prebivalca po posameznih državah. Naštetih je precej držav, število kilometrov pa zelo različno. Najbolj pa me je razočaralo, da na seznamu sploh ni najti Slovenije ! Vedno sem mislil, da smo veliki ljubitelji kolesarjenja ker srečujem na cesti toliko rekreativcev. Očitno pa rekreativci v tem kontekstu žal ne štejejo.  Pa poglejmo rezultate.

Letno s kolesom prevoženo število kilometrov na prebivalca v letu 2006:
Dänemark: 954 km
Niederlande: 879 km
Belgien: 329 km
Deutschland: 298 km
Schweden: 277 km
Finnland: 256 km
Irland: 186 km
Österreich: 173 km
Italien: 159 km
Großbritannien: 84 km
Frankreich: 81 km
Griechenland: 77 km
Luxemburg: 31 km
Portugal: 29 km
Sp anien: 27 km
Izven EU:
Japan: 354 km
Schweiz: 287 km
Norwegen: 164 km
USA: 33 km

Vir EU-Kommission, VCÖ 2007

Ne vem ali so nas samo spregledali ali pa prevozimo še manj kot španci, ki sicer premorejo tekmovalne kolesarske ase svetovnega kalibra. Najbrž pa vsi sami pri sebi vemo, da so naše številke precej klavrne in sicer v obratnem sorazmerju s prevoženimi kilometri naših avtomobilov.

No, pa imamo še en evropski izziv več, naši vzorniki pa so nizozemci in danci.

Poleg tega se lahko vsi še malo razmigamo in pokurimo podkožno tolščo, ki se nam je nabrala v lenobnih zimskih mesecih.

164_6433-crop

Advertisements

3 responses to “Kje je pa Slovenija ?!

  1. “Vsakodnevno s kolesom prevoženi kilometri v letu 2006:” je nekoliko nerodna formulacija, ,
    gre za št. prevoženih kolesarskih km na prebivalca v letu 2006. Slovenije ni noter, ker teh podatkov nihče nima oz. nihče ne zbira.

  2. Janez, sem upošteval tvojo pripombo in korigiral.

    Tudi če bi jih imeli se bojim, da bi bile številke zelo skromne. Kolesarnjenje kot sredstvo vsakodnevnega prevoza je najbolj razvito v urbanih okoljih, v Sloveniji pa je poseljenost zelo razpršena in razdrobljena, kar bo imelo daljnosežne negativne posledice: dragi prevozi, draga postavitev močno razvejanje splošne infrastrukture in posledično njena slaba kvaliteta, itd…Ta šola nas bo čez par desetletij drago stala.

  3. Če malo pomislim, sem tudi jaz udaril mimo. Nemško sicer ne znam ampak z “Altag” so verjetno imeli v mislih “vsakodnevno prevožene poti”, s čimer ciljajo na komjuterstvo in druge utilitaristične opravke (pot na delo, pot v šolo itd..) izključuje pa rekreacijo, ker ta pač ne sodi v modal split dnevnih migracij.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s